Bali (29 juni t/m 9 juli)

9 juli 2015 - Kuta Utara, Indonesië

Pff wat gaat de tijd snel zeg. Vandaag is alweer mijn laatste dag in Indonesië. Ik heb drie weken fantastisch in Java rondgereisd en een weekje mega hard kunnen chillen op het prachtige eiland Bali. Mijn avondtuurtje begon ik in m'n uppie in Ubud. Het eerste waar ik aan moet wennen is het feit dat ik hier met mijn blanke huidje en puntige neus toch echt geen beroemdheid meer ben, tussen al die andere toerisen.
Niet alles zat mee, want ik had de laatste bus naar het hostel gemist en toen ik daar uiteindelijk met de motortaxi aankwam bleek het volgeboekt te zijn, meh.. Maar zoals ik al heb geleerd hier, komt alles atijd goed. En zo ook deze keer, want er was gratis vervoer voor me geregeld naar een alternatief hostel. De volgende ochtend ben ik teruggebracht naar het eerste hostel. Die dag was het Jelskedag, dus ik heb lekker genoten van een Balinese massage en pedicure. ' s Avonds kwamen John en Asger ook naar het hostel. We zijn nog twee dagen in Ubud verbleven en zijn naar het Monkey forest gegaan (met toch wel brutale aapies) en hebben een nachttrekking gedaan op de Mount Batur. Geweldige evaring, maar die gids konden we wel schieten! Die eikel reed als een maniak, waardoor we allemaal doodsangsten uitstonden en als klap op de vuurpeil reed hij ook nog eens lachend een hond over. Dat heeft de pret uiteraard toch wel een beetje bedorven.
Sanur was de tweede bestemming, want hier wilden we graag met dolfijnen gaan zwemmen. Helaas was dit volgeboekt, maar we hebben als alternatief maar een lekker stranddagje gepakt. Verder was hier niet veel te beleven, dus we zijn al snel vertrokken naar party area Kuta. Hier heb ik leren surfen, echt super gaaf! In de avond hebben we een mooi feestje gemaakt.
De volgende en laatste stop was Seminyak. Een erg chill plaatsje met een nog chiller hostel en nóg chillere mensen. Hier heb ik veel leuke mensen leren kennen en goed gefeest. De eerste dag ben ik met Andrea (uit Oostenrijk) en John gaan surfen. Helaas ging het wat minder goed dan de vorige keer door de enorme golven. Daarnaast kreeg ik enorme blaren op mijn handen en benen van het board, dus toen was de pret er even vanaf. De dag erna hebben we een chauffeur gehuurd om wat te sightseen. In de avond hebben we een mooi feestje gebouwd, het is immers alweer mijn laatste avond hier.... Maar ik ben klaar voor mijn tweede start, op naar Cambodja!

1. Aard Vogels:
    9 juli 2015
    Hee Jelske. Pracht verhaal zeg! Zo te lezen heb je het erg goed naar je zin ongeacht sommige tegenvallers. Maak er net zo'n mooie tocht van in Cambodja.

Groeten ook van Jos natuurlijk
    Aard
  2. Jelske:
    9 juli 2015
    Ja, ben inderdaad optimaal aan het genieten hier! Groetjes terug :)
  3. Oma mina:
    9 juli 2015
    Hoi Jelske alweer een maand voorbij en wa t heb genoten en veel vrienden gemaakt nu de volgende maand als die ook zo wordt dan heb je niet te klagen veel liefs van oma
  4. Luc:
    9 juli 2015
    Geweldige tijd beleef je daar zeg; sommige tegenvallers worden weer ruimschoots goed gemaakt met wat je daarna weer meemaakt: heel veel plezier op je verdere reis en ik weet zeker dat je weer veel nieuwe ervaringen op doet en leuke mensen ontmoet. Sowieso erg leuk om je zo te volgen; ik miste je verhalen al
  5. Paula:
    10 juli 2015
    he jelske, wat een prachtige verhalen, super he dat je dat mag beleven!! ik wens je nog heel veel mooie belevenissen op je avontuur