Siem Reap (16 t/m 20 juli)

20 juli 2015 - Krong Siem Reap, Cambodja

Van mijn oorspronkelijke plan om naar het bounty-island Koh Rong te gaan heb ik afgezien, vanwege het regenachtige weer. Leah en de rest vervolgden hun reis wel richting het Zuiden. Zelf ben ik samen met Olivia aan een lange busrit naar Siem Reap begonnen. Tussendoor hadden we een vier uur lange tussentop in Phnom Penh, maar daar hebben we ons prima kunnen vermaken op de night market. Na de tussenstop was het tijd voor mijn eerste sleeping bus ervaring, waar ik verrassend goed heb kunnen slapen.

Om vijf uur in de ochtend plof ik neer in de lobby van het One Stop Hostel. Later op de dag kan ik me inchecken en het is een prima hostel zo te zien. Later op de dag ontmoet ik een hoop mensen, waaronder Sam (UK) en Eric (Canada). Helaas voel ik mijn buik weer opspelen en ga op tijd naar bed. De volgende ochtend voel ik me nog niet veel beter, maar heb absoluut geen zin om te zitten niksen, dus boek ik een yoga- en een cooking class. Super leuk gehad daar! Wel jammer dat ik niet echt van mijn eigen gekookte Khmer maaltje heb kunnen genieten. Zondag was het tijd om te doen waarvoor ik ben gekomen, een bezoek aan het wereldwonder: de Ankor Wat! Leah is inmiddels ook al in Siem Reap beland en we gaan met een gezellig groepje richting de tempels op de scooter. Vandaag is alweer mijn laatste dag hier en die heb ik doorgebracht in het Angkor National Museum samen met Eric. Dat was absoluut de moeite waard! Hier hebben we een hoop geleerd over de geschiedenis van het boeddhisme hindoeisme en de Angkor Tempels.

Cambodja was een bijzonder land om te zien en ik ben blij dat ik wat heb kunnen leren over de geschiedenis. Toch heb ik hier niet het gevoel dat ik had in Indonesie. I like it, but I don't love is zegmaar. Siem Reap was echt een heerlijk plaatsje om te verblijven, maar toch kijk ik uit naar mijn vertrek naar Thailand.  Over een paar uurtjes vlieg ik al naar Bangkok! Ooohoohoh and last but not least: Ik heb een vrijwilligersproject in Noord-Thailand kunnen regelen :D Begin augustus zal ik een weekje gaan helpen op een gibbon rescue centre!