Kampot (13 t/m 15 juli)

15 juli 2015 - Krong Kampot, Cambodja

Wat een enorme opluchting als ik de bus uitstap in Kampot. Er is frisse lucht en van de opdringerige tuktukrijders ontbreekt ieder spoor. In tegenstelling tot Phnom Penh, ben ik al gelijk verliefd op dit nog enigszins onontdekte dorpje. We verblijven in het Mad Monkey Hostel en ook dat bevalt me prima. Op de kamer ontmoet ik Leah uit Colorado. We gaan met zijn vieren op zoek naar een local restaurantje en onze zoektocht eindigt niet ver van het hostel. Na een originele Khmer maaltijd is het tijd om ons gezellig te gaan bezatten bij Mad Monkey. Uiteindelijk was het een te gekke avond en ja, dat voel je helaas de volgende dag. Dus met mijn zonnebril op om mijn arme hoofdje te beschermen tegen het zonlicht stappen we met zijn vieren in de (schommelende!) tuktuk. De chauffeur brengt ons naar het secret lake, de pepper farm, zoutvelden en tot slot een oude grot met een tempel. Onderweg genieten we volop van het mooie ouderwetse Cambodjaanse uitzicht. Dit is echt het Cambodja zoals ik het me heb voorgesteld! Na de dagtour en een piepklein dutje voeg ik mezelf weer bij het gezellige volk. Na een iets te goed potje kingsen toch maar weer lekker m'n bedje in. Vandaag was alweer mijn laatste dag in dit pittoreske dorpje en daar heb ik samen met Olivia een heerlijk ontspannen dagje van gemaakt bij de Spa. Na vijf uur lang scrubben, mani's & pedi's en relaxen verlaten we dit hemeltje. Voor morgen staat Sihanoukville op de planning!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade