Koh Tao (22 t/m 27 juli)

29 juli 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Wat een paradijsje was Koh Tao! Ik ben altijd een beetje voorzichtig in het vertrouwen van foto's uit brochures, maar het is echt een pareltje. Bounty stranden, helderblauwe zee, palmbomen en een strakke lucht. Hier heb ik echt een weekje in een sprookje geleefd. Na een wat onplezierige rit met een tussenstop in het Bangkok ziekenhuis (misschien toch eens wat voorzichtiger zijn met het streetfood ;p) arriveer ik eindelijk op Koh Tao. Mijn hostel ligt recht op het strand en heeft een gezellige bar, waar ik Mike ontmoet. Sam en Eric (die eigenlijk Craig heet blijkbaar haha) blijven nog één dagje langer in Bangkok. Ik boek een snorkeltour en try scuba-diving voor de komende dagen. In de avond wijd ik mezelf in in het uitgaansleven hier met Mike en zijn vrienden. Geweldig met die strandtenten een vuurshows! De tweede dag is het tijd voor mijn snorkeltripje. Ik ga in mijn eentje, maar ontmoet Frieda en Gareth, die toevallig in mijn nieuwe hostel verblijven! Na een dagje spartelen kom ik terug in het hostel als een goed gebraden kreeftje, auw! Gelukkig doet een avondje goed stappen met mijn vriendin Vodka de pijn een beetje verzachten. En dan...... Jaja, ga ik eindelijk voor het eerst duiken! In het begin dacht ik dat het ademen misschien wat onwennig zou gaan, maar alles ging helemaal prima! Af en toe dobberde ik ongewenst een paar tientallen meters weg bij mijn instructeur, maar dat hoort er schijnbaar bij. De rest van de week heb ik me goed kunnen vermaken met relaxen op het strand en een al kayakend bezoekje aan het piepkleine eilandje Koh Nyunyang. Ook een bezoekje aan de Ladyboy bar mocht uiteraard niet ontbreken! Ik voelde me dan ook helemaal, maar dan ook helemaal niet happy dat ik gisteren alweer weg moest:( Gelukkig heb ik mijn droomweekje mooi kunnen afsluiten in de Lotus Bar samen met Sam en Eric/Craig. Na een reis van vierentwintig uur ben ik vanmorgen beland in Chiang Mai. Hier heb ik ook al een heel goed gevoel over!